AACR

Go to content

Main menu:

Semnati Petitia pentru libertatea aeromodelismului AICI si AICI
Atentie, sint doua petitii care trebuiesc semnate ambele!
Zborul in centru orasului deasupra multime

In seara de data 29 julie 2016 am avut discutii interesante cu un dronist Phantom care  zburea nestingerit deasupra unui eveniment folcoristic in centru  orasului Bistrita .
Asa cum el ne a filmat pe noi am filmat o eu pe el si pozat in actiune.  Nu avea autorizatie, inregistrare nimic. Dar sustinea sus si tare ca are  autorizare etc. de la nu stiu cine.
Om vedea filmele si poze in presa locala probabil.
Asa imi este greata de asa ceva. Nu spun nimic daca cineva zboara pe  cimp, cu orice, undeva in natura cum si cit de jos sau inalt vrea, dar  deasupra capului meu in centru orasului si deasupra omeniilor?              
Indiferenta si inconstienta este la maxim. Organele nu le pasa, dovada  ca orice discutii care avem aici sau oficial cu administratia nu are  nicio valoare. Concluzia mea este ca putem zbura in continuare oriunde  si oricind. De remaract este ca omul a pilotat 90% de pe tableta,  aproape nu atingea stickuri. Nu cunoastea nici situl ARA si nici forumul  aceasta, dar zicea ca inregistarea se poate face online, ca nu trebuie  sa mergi in Bucuresti. Dar argumentul principal: "ce imi aduce statul  roman daca platesc inregistrarea?"
politisti intrebati despre cum este pozibil ca omul zboara in centru si  peste capul multimii ziceau ca are autorizare si filmeaza pentru TV.
Se nu uit ca situatii similare am vazut la mai multe nuntii, deci  estimez ca avem in oras macar 10 din aparatele astea care fac dupa  placul lor.
Fix astea sint cauzele pentru limitarea aeromodelismului.
Au fost distribuite cu aceasta ocazie 300 de flyere cu informatii pentru petitiile PRO-Aeromodelism existente. Speram se fie mai multe semnaturi din zona Bistritei acum.

La concurs au participant 53 copii. Toti au primit diplome de participare si primii 3 din fiecare clasa cate o elice mare de avion decorativa si aeromodele sau alte obiecte.

Locul I a fost castigat de catre cel mai mic participant:
Ionut Sahru (4ani)din Bistrita. (poza de mai sus)

Tot in cadrul evenimentului a fost echipata si o grupa de gradinita locala cu scaunele din lemn masiv sponsorizate de catre un membru AACR.
Cine suntem?
Doar un grup restrâns, deocamdată, de aeromodeliști cu o experiență îndelungată în construirea și zborul aeromodelelor clasice cu aripă fixă, cu sau fără motor, elicopterelor și multicopterelor.

Ce dorim?
Păstrarea starii de libertate fără înregimentarea aeromodeliștilor într-un sistem restrictiv exagerat care ar scoate această activitate de masă,educativă, sportivă și recreativă cu tradiție de aproape 100 de ani, definită deja de lege ca fiind sport tehnico-aplicativ, din scopul real și transferarea ei numai către un grup de elitiști. Aeromodeliștii au aceleași drepturi, de a folosi spațiul aerian cu scopurile afirmate mai sus, ca și oricare altă zburătoare.

Dorim să fim tratați normal, cu prezumția de nevinovăție, așa cum ar face orice sistem legislativ democratic cu cetățenii săi, fără să ni se servească teoria ”drobului de sare”. Singura diferențiere pe care o considerăm acceptabilă este cea dintre o activitate comercială și cea definită deja, care ne aparține și care ar trebui să aibă libertate sporită. Dorim să se recunoască faptul că până în prezent am practicat această activitate în mod responsabil și corect, fapt dovedit de lipsa totală a incidentelor, sau accidentelor, doar a celor care au implicat, în cel mai rău caz, distrugerea propriilor zburătoare – lucru inerent, de altfel.  Din această cauză nu există registru de incidente/accidente cu aeromodele, sau dacă ar exista ar avea paginile albe.  De exemplu asigurarea obligatorie, în alte state cu tradiție cum ar fi  Anglia sau Germania, Franța sau Austria, pentru activitatea de aeromodelism este extrem de ieftină  și din cauza lipsei de incidente/accidente,  aceasta în condițiile în care numărul de practicanți activi este mult mai mare decât la noi, fără să-i mai includem și pe cei care nu sunt membri unei asociații (pentru că NU este obligatoriu pentru practicarea acestui sport).
Statistica arată că impacturile dintre avioane, sau elicoptere 1:1 și păsări sunt foarte multe, pe când cu aeromodele sunt inexistente. Acest lucru se datorează faptului că numărul de aeromodele este foarte mic în comparație cu alte zburătoare, iar aeromodeliștii sunt oameni responsabili și foarte disciplinați. Un studiu recent în susținerea celor de mai sus se găsește la BBC.com (apasati aici)

Modificările legislative aflate în discuție pentru acest domeniu, în România, sunt aberante și denotă exclusiv o preocupare mai mult economică, autoritățile și oportuniștii găsind un nou domeniu de unde să ”sugă” niște bani, un alt os de ros, partea de siguranță/securitate fiind doar fum aruncat în ochii cititorilor. Este ca și cum ai interzice traversarea străzilor pentru că, zilnic, pietonii sunt accidentați chiar și pe trecerile marcate.
Ce facem?
Deocamdată scriem acest blog și vă asteptăm cu idei care ar putea fi de folos în susținerea punctelor de mai sus. Nu vom trata pe nimeni cu superioritate și nici nu vom încerca să închidem gura prin injurii, ori încercări de minimalizare. Dorim un dialog profitabil având ca singure reguli de dialog bunul simț, decența și logica.
În consecință vom milita:
Pentru folosirea spațiului aerian, în continuare, cu aceleași drepturi fără înregistrarea aeromodelelor, ci poate doar cu înregistrarea aeromodelistului, fără a fi necesare  permise,  brevetări și aruncarea noastră într-un sistem birocratic greoi și inutil.

Pentru dreptul de a construi și folosi aeromodele indiferent de tipul, numărul de motoare, sau greutate, atâta timp cât nu iese în afara sferei de activitate deja consacrate. Singura delimitare acceptabilă este între privat(educativ/sportiv/recreativ) și comercial.  Limitele acceptate pentru masa la decolare se înscrie în cele acceptate deja la nivel internațional (C.I.A.M., F.A.I.) și cele naționale (F.R.Md.) , folosindu-se un sistem de verificare tehnică simplă, propriu (vezi sistemul german DMFV) când depășesc masa de 25kg cu o limitare la o masă maximă de 150 kg.
De ce asociație?
  • Credem că dacă se vor găsi mai mulți participanți, avem șanse mai mari să găsim modalitatea optimă și corectă de a promova aeromodelismul așa cum îl înțelegem noi că ar trebui să existe în continuare .
  • Ne propunem de la bun început, ca în cazul în care, din această inițiativă va lua naștere o asociație, aceasta să urmeze o cale transparentă și democratică de baza.
  • Nu dorim autocrație, să adunăm fonduri, sau să facem cheltuieli.
  • De fapt, dorim ca totul să se facă voluntar.
  • Să nu plătim diurne sau sponzorizări și în final să nu încasam taxe de membru, sau aderare. Să acceptăm doar donații numai pentru scopul finanțării obiectivului propus.
  • Toate hotărârile vor fi luate în comun, stabilite prin votul unui număr cât mai mare de membri, indiferent că ne întâlnim în virtual, în realitate, sau prin metode mixte.
  • Așteptăm propunerile voastre.
  • Nu stați mult pe gânduri. Luăm în considerare orice propunere demnă și chiar de domeniul SF dacă veți considera că merită spusă/scrisă.
  • Vă rugăm să folosiți pagina de guestbook pentru propuneri.

Ne puteti contacta prin mail la adresa info(at)aacr.ro
Aeromodelism si alte ramure de modelism fac parte de industria high tech care nu trebuie oprita!
 
Copyright 2015. All rights reserved.
Back to content | Back to main menu